Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“ nebo „obchodní podmínky“)
ve smyslu ust. § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění.
Jakub Klečka, IČ: 21337128 se sídlem Na Břehu 497/15, 190 00 Praha 9, zapsaný v Živnostenském rejstříku pro MÚ Praha 9, kontaktní telefon +420 605 947 387, adresa pro elektronickou poštu: jakub@trenujemehlavu.cz (dále jen „Poskytovatel“). Poskytovatel není plátcem DPH.
I. Úvodní ustanovení
Tyto obchodní podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran vyplývající ze smlouvy uzavřené mezi Poskytovatelem a Klientem.
Poskytovatel v rámci výkonu svého předmětu podnikání poskytuje služby a produkty tak, jak jsou uvedené a nabízené na webových stránkách www.trenujemehlavu.cz (dále jen Portál“).
Produktem se rozumí online e-learingový kurz nebo záznam online přednášky (označované jako „digitální obsah“ poskytovaný přes e-shop Portálu).
Službou se rozumí osobní koučink (individuální nebo skupinový) nebo konzultace, prezentace a semináře.
Klientem se pro účely těchto VOP rozumí jakákoli osoba, která si u Poskytovatele objednala Službu nebo Produkt.
Spotřebitelem se rozumí každý člověk, který uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná, a to mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání.
II. Objednávka a uzavření smlouvy
- Klient objednává služby přes Portál, tj. přes webové rozhraní e-shopu, kde zvolí požadovaný produkt a odešle vyplněný objednávkový formulář. Objednávka obsahuje údaje pro fakturaci (zejména e-mail, jméno, příjmení, adresu, u podnikatelů IČ, případně DIČ a způsob úhrady). Před odesláním objednávky přes objednávkový formulář je Klientovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje vložené do objednávkového formuláře a případně ještě opravit vzniklé chyby a nesrovnalosti.
- Objednávka může být doručena Poskytovateli i prostřednictvím e-mailu nebo ústně osobně či telefonicky.
- Poskytovatel se zavazuje potvrdit přijetí objednávky na e-mail uvedený v objednávkovém formuláři nebo v odpovědi na objednávkový e-mail. Součástí tohoto potvrzujícího e-mailu je shrnutí Objednávky a tyto obchodní podmínky. Doručením tohoto potvrzujícího e-mailu je Smlouva uzavřena a tento e-mail představuje současně potvrzení o jejím uzavření. Smlouvu lze uzavřít i za individuálně sjednaných podmínek; odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
- Smlouva může být uzavřená distančním způsobem prostřednictvím prostředků kominikace na dálku, tj. uzavřena, aniž by se Poskytovatel a Klient museli osobně potkat, protože ji uzavírají přes webové rozhraní (na základě objednávky učiněné přímo na Portálu vyplněním potřebných údajů Klientem) nebo prostřednictvím e-mailové komunikace, telefonicky nebo s využitím obdobných komunikačních prostředků. Učiněním objednávky Klient výslovně souhlasí s použitím prostředků komunikace na dálku.
III. Cena a platební podmínky
- Cena je součástí popisu Produktu přímo na Portálu a je uvedena jako konečná. Cena je rovněž uvedena v emailovém potvrzení objednávky.
- U Služby, která je poskytovaná individuálnímu Klientovi se cena řídí ceníkem, který je uvedený na Portálu na stránce https://www.trenujemehlavu.cz/sezeni-a-cenik/. Skupinový koučink, prezentace, semináře, apod. jsou předmětem individuální dohody mezi Poskytovatelem a Klientem. Sjednaná cena koučinku je vždy uvedená ve Smlouvě.
- Není-li mezi smluvními stranami sjednáno výslovně jinak, Poskytovatel je povinen dodat Produkt až po úplném zaplacení sjednané ceny. U Služeb je naopak sjednaná cena hrazená zpravidla až po realizaci koučinku nebo jeho jednotlivých částí. Splatnost ceny je u koučinku sjednána individuálně v uzavřené Smlouvě.
- Úhradu kupní ceny Produktu je možné provést bezhotovostně online platební kartou nebo tzv. rychlým online bankovním převodem prostřednictvím platebního portálu GOPAY. Platební metody jsou napojeny na platební bránu společnosti GOPAY s.r.o., IČ: 26046768, která poskytuje zabezpečenou technologii přijímání platebních karet a online bankovních převodů. Čísla platebních karet, kreditních karet a hesla k elektronickému bankovnictví zadáváte pomocí zabezpečeného a důvěryhodného kanálu společnosti GOPAY s.r.o. Tyto údaje s námi uvedená společnost nesdílí a nemáme k nim přístup. Podrobnosti naleznete přímo na stránkách společnosti GOPAY.
- Úhradu kupní ceny Služby je možné provést bezhotovostně (klasickým) bankovním převodem na bankovní účet Poskytovatele. Pokyny k platbě v podobě elektronicky vystavené faktury obdrží Klient v e-mailu, nedojde-li výslovně k jiné formě a předání faktury.
- Kupní cena Produktů je vzhledem k možnostem platby splatná bezprostředně po odeslání objednávky a přesměrování na platební bránu, resp. systém online plateb. V případě Služeb je splatnost sjednaná ve Smlouvě a uvedená na vystavené faktuře. V případě, že by splatnost nebyla sjednaná ani uvedená na faktuře, je cena splatná do 14 dnů ode dne poskytnutí Služby.
IV. Dodací podmínky
A. Dodací podmínky Produktů (digitálního obsahu)
- Digitální Produkty jsou Klientovi zpřístupněny přes jeho uživatelský účet na Portálu. Uživatelský účet si Klient může vytvořit sám v systému Portálu předem zaregistrováním svého e-mailu, jména a přístupového hesla nebo v rámci vytváření objednávky při zadávání fakturačních údajů. Pokud Klient neprovede samostatnou registraci, Portál Klientovi vytvoří ze zadaných údajů automaticky nový účet a přístupové údaje odešle Klientovi na e-mail uvedený v objednávce.
- Klient se přihlásí ke svému účtu na Portál pro zpřístupnění zakoupených Produktů.
- Dodací lhůta digitálního obsahu jsou řádově minuty od uskutečnění on-line platby kupní ceny.
B. Autorská práva – Digitální produkty:
- Veškeré Produkty jsou chráněny autorským právem a není možné je ani jejich obsah bez předchozího výslovného písemného souhlasu Poskytovatele dál šířit nebo umožnit jeho užití dalším osobám. Výjimkou jsou pouze případy, kdy tak stanoví přímo zákon nebo přímo použitelný předpis (nařízení) Evropské unie. Porušení autorských práv je postižitelné nejen podle autorského zákona, ale může jít i o trestný čin. Pokud jde o Produkty, pak k nim poskytuje Poskytovatel Klientovi licenci k jejich užívání pro vlastní potřebu na dobu neurčitou počínaje jejich doručením po řádné úhradě celé kupní ceny. Dojde-li k porušení autorských práv anebo pravidel pro užívání uživatelského účtu (uvedených v předchozím odstavci), poskytnutá licence se okamžikem takového porušení ruší, neujednají-li si smluvní strany jinak. Licence neopravňuje Klienta k poskytování digitálního obsahu dalším osobám, jeho dalšímu šíření anebo využívání pro výdělečné účely.
C Dodací podmínky Služeb
- Služby budou dodány dle individuální podmínek sjednaných mezi Poskytovatelem a Klientem ve Smlouvě. Při poskytování koučinku se Poskytovatel řídí platnými právními předpisy a zavazuje se jej poskytovat s maximální pečlivostí a s využitím nejnovějších poznatků, odbornosti a s ohledem na veškeré údaje sdělené Klientem, jež mají význam pro řádné poskytování této služby.
V. Odstoupení od smlouvy
- Spotřebitel má obecně možnost odstoupit od Smlouvy ve lhůtě 14 dní dle NOZ, přičemž tato lhůta začíná běžet od dne uzavření Smlouvy a jde-li o dodávku zboží, pak od převzetí zboží. Vzhledem k tomu, že Poskytovatel nedodává žádné fyzické zboží se uplatní lhůta 14 dní od uzavření Smlouvy.
A. Odstoupení od Smlouvy je vyloučeno v těchto případech:
- Spotřebitel nemůže odstoupit od Smlouvy bez udání důvodů při dodání Produktů (Digitálního obsahu), které jsou dodávané s předchozím výslovným souhlasem ze strany Klienta před uplynutím obecné 14denní lhůty pro odstoupení od smlouvy. Poskytovatel si tímto dovoluje sdělit, že u těchto Produktů v souladu s § 1837 písm. l) NOZ nemá ani Spotřebitel právo na odstoupení od Smlouvy.
- Spotřebitel může/nemůže odstoupit od Smlouvy bez udání důvodů při dodávce Služby ve lhůtě 14 dní od jejího uzavření za předpokladu, že Služba nebyla na základě žádosti Klienta poskytnuta.
- Pokud již Služba poskytnuta byla, není možné od Smlouvy dle § 1837 písm. a) NOZ odstoupit. V případě, že byla poskytnuta Služba pouze částečně, může Klient odstoupit, pokud jde o do té doby neposkytnutou část Služby. V případě, že by již předtím byla provedena úhrada, pak se Poskytovatel zavazuje vrátit poměrnou část uhrazené ceny odpovídající dosud neposkytnuté části Služby. Pokud během 14denní lhůty není ani započato s poskytováním Služby, může Klient od Smlouvy v této lhůtě kdykoli odstoupit.
B. Postup při odstoupení od Smlouvy bez uvedení důvodu:
- Jsou-li splněny podmínky pro možnost odstoupení od Smlouvy, je nutné ve 14denní lhůtě uvedené v tomto článku v odst. 1 odeslat odstoupení e-mailem na jakub@trenujemehlavu.cz. Odstoupení je možné napsat neformálně, musí být ale zřejmé, od jaké Služby Klient odstupuje, případně jaké Služby se odstoupení týká.
- Do e-mailu o odstoupení Klient připojí fakturu nebo důkaz, že se jedná o Službu nebo Produkt zakoupený u Poskytovatele ve lhůtě 14 dnů před odstoupením od Smlouvy. Vrácení peněz je pak provedeno stejným způsobem jako při úhradě, pokud se smluvní strany nedohodnou výslovně jinak.
C. Odstoupení od Smlouvy v ostatních případech, zrušení Smlouvy:
- V případě, že by ze strany Klienta nedošlo k úhradě celé ceny ani do 10 dnů po její splatnosti, Smlouva se uplynutím této lhůty ruší. V případě, že Klient uhradil částečnou cenu z kupní smlouvy je povinen Poskytovatel tuto částku vrátit do 14 dnů od zrušení Smlouvy, pokud nebude výslovně dohodnuto jinak.
- Obě smluvní strany jsou dále oprávněny odstoupit od Smlouvy v případech stanovených zákonem nebo uvedených v těchto VOP.
- V případě odstoupení od Smlouvy, kterou byly koupeny Produkty je Poskytovatel oprávněn okamžikem účinnosti odstoupení i bez předchozího upozornění pozastavit nebo zrušit přístup do uživatelského účtu Klienta k jeho zakoupeným Produktům, kterých se odstoupení týká.
VI. Záruka, práva z vadného plnění a reklamace
- Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právními předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2112 a § 2165 až 2174 NOZ. Práva ze záruky se řídí zejména ustanoveními § 2113 až 2117 a § 2161 až 2164 NOZ.
- Poskytovatel odpovídá za to, že Produkt při převzetí nemá vady. Pokud Klient je spotřebitelem, pak v případě, že se vada projeví do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že Produkt byl vadný již při převzetí.
- Poskytovatel zároveň odpovídá za to, že se vady nevyskytnou v záruční době, která činí 24 měsíců od převzetí Produktu.
- Pokud Klient není spotřebitelem, odpovídá Poskytovatel pouze za vady, které má Produkt při převzetí. Poskytovatel nenese odpovědnost za vady způsobené užíváním v rozporu s běžnými obecně známými pravidly. U Služeb odpovídá Poskytovatel za poskytnutí Služby v souladu se Smlouvou a platnými právními předpisy.
- Reklamaci nelze uplatnit jen z toho důvodu, že Produkt nebo Služba nesplnila subjektivní očekávání Klienta, ale musí se jednat o vadu.
- Po zpřístupnění Produktu na Portálu je Klientovi doporučeno, aby si co nejdříve zkontroloval funkčnost a dostupnost jeho digitálního obsahu a zjistí-li nedostatky nebo vady, aby kontaktoval Poskytovatele za účelem provedení nápravy. Může se stát, že je digitální obsah krátkodobě dočasně nedostupný v případě údržby dat nebo výpadků serveru. Web může být aktualizován bez předchozího upozornění.
- Poskytovatel odpovídá Klientovi, že Produkt při převzetí nemá vady a u Digitálního obsahu, že je bez vad také po celou dobu trvání Smlouvy.
- Případné reklamace nebo námitky může Klient kdykoli vznést elektronickou formou prostřednictvím e-mailu jakub@trenujemehlavu.cz. Reklamace nebo námitka nemá předepsaný žádný formulář, z vyjádření Klienta musí jen vždy vyplývat, v čem spočívá jeho reklamace či námitka a jakou formu jejího vyřízení požaduje. O podané reklamaci či námitce rozhodne Poskytovatel nejpozději do 30 dnů od jejího obdržení, s tím, že Klient o tom bude vyrozuměn e-mailem a pokud Poskytovatel Klientovi zcela nevyhoví, své rozhodnutí odůvodní.
- Uzná-li Poskytovatel reklamaci jako oprávněnou a výsledkem má být sleva z již zaplacené ceny nebo vrácení zaplacené ceny, bude vrácení provedeno stejným způsobem jako úhrada objednávky, pokud se smluvní strany výslovně nedohodnou jinak a to nejpozději do 14 dnů od uznání reklamace.
VII. Vyřizování stížností, řešení spotřebitelských sporů
- Má-li Klient k uzavřené Smlouvě, jejímu plnění či činnosti Poskytovatele nějakou stížnost, může Poskytovatele kontaktovat na některé z kontaktních adres uvedených výše v těchto obchodních podmínkách.
- Poskytovatel podniká na základě živnostenského oprávnění, kontrolním kontrolním orgánem je příslušný živnostenský úřad, dohled nad dodržováním předpisů o ochraně spotřebitelů provádí Česká obchodní inspekce. Dodržování předpisů o ochraně osobních údajů dozoruje Úřad pro ochranu osobních údajů. I na tyto orgány se můžete obrátit se svými stížnostmi.
- Případný spor mezi Poskytovatelem a Klientem bude řešen přednostně smírnou cestou. Pokud je Klient Spotřebitelem a z uzavřené Smlouvy nebo v souvislosti s ní vznikne mezi ním a Poskytovatelem spor, má Klient právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je v takovém případě Česká obchodní inspekce, IČO: 00020869. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na webovýchstránkách České obchodní inspekce (www.coi.cz). Spotřebitel může rovněž využít platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr.
VIII. Závěrečná ustanovení
- Smlouva je uzavírána na dobu určitou, do doby splnění povinností Prodávajícího a Kupujícího ze smlouvy vyplývající.
- Stane-li se některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatným či neúčinným, namísto neplatného nebo neúčinného ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému či neúčinnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatnost či neúčinnost ustanovení obchodních podmínek nemá vliv na platnost a účinnost ostatních ustanovení obchodních podmínek.
- Tyto obchodní podmínky je Poskytovatel oprávněn jednostranně měnit, přičemž pro Uživatele platí text obchodních podmínek účinný k datu Objednávky. Aktuální znění obchodních podmínek je zveřejněno na Webu.
- Ochrana osobních údajů je řešena samostatným dokumentem.
- Tyto VOP jsou účinné od 20.9.2024